.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ما را چه شده است؟!
صادقعـــــلـی رنجبـــــــر
 ما را چه شده است؟!

ما را چه شده است و پای در چه مسیری گذاشته ایم و به کدام مقصد رهنمون شده ایم؟! وچرا تا این حدخودرا به تغافل و تجاهل زده و از تخت قدرت و غرور پایین نیامده و همچنان بر رخش خودخواهی خویش می تازیم؟! رسانه های ما و بیگانگان و بیگانه پرستان از اخباروگزارشاتی پر شده است که جانمایه های اصلی آنان اثبات وجوداختلاف،جنگ قدرت،آشفتگی وناسازگاری نیروها،طیف ها،نهادها،احزاب،نامزدها ومقاماتی است که تا کنون در درون نظام،اهداف انقلاب اسلامی را پیگیری ومحقق می کردند! برای کشف درستی همین ادعا کافی است فقط به برخی تیترها در چند روز گذشته توجه کنیم:

1-گلایه های آیت الله استادی درنمازجمعه قم واعلام سکوت وعدم حضوردرمحافل وبازتابهای آن

2-اعلام آمادگی آقایان موسوی وکروبی برای حضور درنماز جمعه به امامت هاشمی رفسنجانی

3-انتساب مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهورعلیرغم نظربزرگان دینی وسیاسی وبازتابهای آن

4-خطبه های آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه و ارائه تحلیل و چند پیشنهاد شامل آزادی بازداشتی های اخیر،اجازه انتشار روزنامه های دارای مجوز، اجازه مناظره و انعکاس تمامی نظرات در رسانه ملی و نهایتاً پایبندی همه به قانون به عنوان فصل الخطاب و واکنشهای تند مربوط به آن

5-ضرب و شتم حجت الاسلام کروبی در نماز جمعه و اظهارات ضد و نقیض در باره آن

6-انتشار ناگفته های کردان وشائبه هایی مبنی بر دروغ پراکنی،کیش شخصیت و اختلاف افکنی

7-مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ممنوعیت دو اشتغال همزمان در قوای سه گانه

8- سقوط هواپیمای مسافربری و تبلیغ ناتوانی مدیریتی دولت در راستای تامین امنیت پرواز

9-آزادی 5دیپلمات ربوده شده ایرانی و تبلیغ ناتوانی دیپلماسی دولت دراستیفای حقوق این افراد

10-تصرف چاه نفتی ایران توسط ارتش عراق و ناتوانی دیپلماسی دولت در بازپس گیری آن

11-مواضع جدید روسیه مبنی بر احتمال دستیابی ایران به بمب هسته ای و بهانه ای برای تاخیر در راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر و تبلیغ ناتوانی دولت در تعامل ها و سیاست های خارجی

12-کشتارمسلمانان درسین کیانگ چین و انتقاد شدیدازدولت بخاطرعدم محکومیت دولت چین

13-شایعه احتمال عدم حضورفراکسیون اقلیت مجلس درجلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

14-شایعه و شائبه کوچ مراجع تقلید و علمای حوزه های علمیه از قم به نجف و یا حتی لبنان

15-شایعه ضرب وشتم پیک آیت الله سبحانی توسط اعضای دفتر آیت الله مصباح یزدی

16-صدور فتواهای مغرضانه توسط مرجع مطرود امام راحل در قم علیه نظام و رهبری

17-میدان داری خبرگزاریها،کیهان وسایتهای دولتی وحامی دولت درپرداختن به موضوعات جامعه

18-اظهارات یزدی،جنتی،مصباح،خاتمی،کروبی،موسوی،رضائی،انصاری، ،کعبی،رسایی،توکلی،مطهری، افروغ،حبیبی،الهام وسایرین پیرامون هاشمی،مشائی وکشتار مسلمانان درچین ومسایل جاری کشور

19-صدور رنجنامه ها و واگویه های فرزندان شهیدان مطهری و بهشتی و مرحوم طالقانی

20-دیدارهای پرتاثیر خانواده های بازداشت شده هاو آسیب دیدگان اغتشاشهای اخیر اگرچه بازهم میتوان به آمارآن افزود!اما چون مشت نمونه خرواراست به همین مقداراکتفا میشود!

شما از این تیترهای خبری چه می فهمید و کدام خبر،خوشایندتولید و یا طراحی شده است؟!

منصفانه بگوئید اینروزها نظام دربرابرچه حجم از بمبارانهای همه جانبه قرارگرفته ومقاومت میکند؟

و ما تاچه اندازه سعی میکنیم نظام را به نقاط امن برده ،تا آن را از این تهدیدها ایمن نگهداریم؟!

الحق والانصاف! کدام نظام بین المللی میتواند حتی در برابریکی از این هجمه ها مقاومت کند؟!

چرا گمان میبریم که بافریادو اتهام متقابل به هم،زمینه های بیمه کردن نظام را فراهم میکنیم؟!

چرا یک طرف فکر میکند که اوضاع جامعه،امن وامان است ومیخواهد آن را گل وبلبلی نشان دهد! وطرف دیگر اصرار دارد که تمامیت افکار عمومی را مردد ونظام رافاقد اعتبار کافی نشان دهد؟!

چرا بجای درمان اصولی دردها،به کنارنهادن حلقه های واسط و مرضی الطرفین اصرار میشود؟!

چرادوطرف به جای پذیرش رهنمودهای رهبری،باحقیقت گریزی به ابهام آفرینی روی می آورند؟!

چرا دیگر خودمان را سپر نظام نمیکنیم و بلکه نظام را سپربلای خود قرارداده ایم؟!

آیا فکر کرده ایم که چرا و چگونه دوجمعه تاریخی را از دست داده ایم و از وحدت گریخته ایم؟!

آیاواقعاًفرهیختگان جامعه ماپیام ومحتوای کلام ومرام رهبری معظم رادرمسیروحدت نمی فهمند؟!

چگونه است که مردم کوچه و بازاراین چیزها را می فهمند و اما خواص از درک آنها عاجزند؟!

من معتقدم که صدالبته می فهمند،اما برخی به تجاهل زده ومبتنی برمنافع عمل میکنند! اما فقط نمی دانم که در این میان مردم چرا باید قربانی این دعواهای سطح بالا بشوند؟!

براستی آیا حذف آیت الله هاشمی رفسنجانی و یا تضعیف دولت دکتر احمدی نژاد،پیروزی شيريني است؟!

به هر حال نمیخواهم بر تعداد سئوالهای موجود بیفزایم،بلکه میخواهم جهت پرهیز از تطویل کلام به تعداد راه حلها افزوده و با مخاطبان،ادبیات دیگری را در این حوزه تجربه کنم!

به نظر نگارنده،راه حل اصلی این معضلات،فراتراز پیشنهادهای کارآمدی که تا کنون گفته شده، کشف جریان مظنون و مرموزی است که در تمامی جناحها و طیفها نفوذ کرده و با باب کردن تندرویها و بکارگیری ساده لوحها،به شارژاختلافات و شعله ورترکردن فتنه ها می پردازد وضمن بدنام کردن خوشنامان وکاهش قدر خادمان و نیز صحنه سازیهای دروغین، فریبنده و باورآفرین، نمی گذارد که عقلای جناحین پروژه کاهش اختلافات و دشمنی ها را به اتمام برسانند!

این جریان مشکوک،با توزیع متوازن در تمامی طیفها،برای تندروها و تندرویها امتیاز ویژه قائل شده! ورفته رفته بخشهایی از رهبری جناحها را نیز به آنها می سپارد تا نیازی به حضور عینی آن نباشد!

این تندروها سخنگو میشوند!نماینده میشوند!مصاحبه میکنند!در تصمیم گیریها دخالت میکنند! مورد استقبال مشکوک خبرگزاریها، سایتها وروزنامه ها قرارگرفته وسران اصلی جناحها را نیز تحت تاثیرخود،هنجارستیزوتندرو میکنند!

این جریان مظنون،با ریختن سوخت اخبارکذب ومدارک جعلی به کوره اختلافات،آتش درگیریهارا به اوج رسانده وبا توجه به اتفاقات قابل استنادوبکارگیری نیروهای احساساتی،نه تنها احتمال فروکش مخالفتهای خصمانه را ازبین میبرد!بلکه علاوه بر آن هر روز بر موارد اختلافی افزوده نیز میشود!

هردم از این باغ بری می رسد!            تازه تر از تازه تری می رسد!

برای صحت این ادعا میتوان به نقش فتنه انگیزهادی ومهدی هاشمی معدوم دربیت شیخ ساده لوح و مطرود امام ونیزفتنه انگیزیهای حسن شریعتمداری در فتنه های حزب خلق مسلمان اشاره کرد!

نهضت آزادی و انجمن حجتیه و طیفهای فکری نزدیک به آنها،نمونه های قابل اعتنای دیگری از این جریان مرموزند که کارگردانی اختلاف  اندازی بین نیروهای انقلاب و مقامات نظام را به نمایندگی از سوی استکبار جهانی و به شکل نامحسوس به عهده دارند!

ساده اندیشی است که اگرفرد،جناح یا طیفی و یاحتی قوای سه گانه فکرکنند ازاین جریان مبرا بوده و امکان نفوذ به نرده آهنین آنها منتفی است ویارویت دزدانه پشت پرده آهنین آنها ممکن نیست! کلاهی و كشمیری را نباید فراموش کرد!

آنهم در شرایطی که سرکرده منافقین در چندسال قبل گفته بود که استراتژی استفاده از نفوذی ها تغییر کرده و دیگر به استفاده های انتحاری و نظامی از آنها فکر نمی کند!چرا که آنها قادر به انجام کارهای مهم تری هستند! آیا این هشدار مهمی نیست؟!

به همین خاطر لازم است حتی با احتمال لاف زدن و گزاف گویی آنها،جناحها با حوصله و تدبیر انقلابی، ،همه اعضای تاثیرگذارخودرا از فیلتر سخت گیرانه معیارهایی همچون وحدت گرائی، تدین، ولایتمداری،مردم دوستی وغیره گذر داده تا "سیه روی شود هرکه در او غش باشد!"

یادمان نرود در همین سالهای اخیر چقدر از افراد با ما بودند و لاف دوستی با انقلاب و امام و رهبری و جناحها میزدند،اما الان از آبشخور و آخور امریکا و انگلیس تغذیه کرده ومدال مزدوری بر سینه چسبانده اند!پس میتوان گفت که آنها در پروژه های جدید و استراتژی های تازه،ماموریتهای نو دارند که از جمله بجای ترور چند نفر،دنبال ریزش نیروهای چند هزارنفری و دههاهزار نفری از نظام اند که این امر با نفوذ در بین صفوف خودیها انجام میگیرد!البته خطر نفوذی ها خیلی بالاترازاینهاست!

آیا نباید به جای اقتدا به افراد،به معیارها تکیه کرده و احساساتمان راملاک قرار ندهیم؟!

در پایان با تاکید بر اینکه این انقلاب از دل حوادث متعددی سرافراز بیرون آمده است،برای تداوم این سرافرازی نیز بر هشیاری و افزایش دقت و حضور گسترده مردم در صحنه و حرف شنوی مقلدانه خواص از رهبری معظم و پرهیز از اجرای پروژه های مشکوک تفرقه افکنی حتی به سردمداری افراد بظاهر خوشنام و موجه!توصیه میشود!

با این توضیح که با یک ناکامی،دنیا به آخر نمی رسد و آدم عاقل بخاطر یک دغدغه 4ساله، سرمایه 30 ساله انقلاب اسلامی و اسلام 1400ساله را به تاراج نمی گذارد!

خیلی بجاست که نخبگان جامعه یکبار دیگر به آخرین رهنمودهای رهبری معظم در روز مبعث، پیرامون تعقل،تفکر و خردورزی گوش جان سپرده و به گفتن ها و نگفتن های عقلانی روی آورند!و این محبتها را با نفرت معاوضه نکنند!

روزگار است آنکه گه عزت دهد،گه خواردارد                چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد!

صادقعـــــلـی رنجبـــــــر
عضـو هیئــت علمـــــی دانشـــــــگاه
30/4/88


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 تير 1388
چه کسی باید دست و چهره این جریان را به مردم بنمایاند؟
آیا اگر نهاد امنیتی اینکار را بکند،جناحها می پذیرند؟!واقعاً امنیت ملی ما در حال تهدید است و صبوری رهبر هم حدی دارد!باید با تدابیری جامع و جداسازی آشوبگران و اختلاف اندازان از مردم و خودی های نظام،تشنجهای موجود را کاهش داد و جامعه را به آرامش رساند.
از آقای رنجبر هم بخاطر کمک به آرام کردن فضای سیاسی و ذهنهای کاربران قلباً ممنونم.سمیعی از گرگان
نا شناس 30 تير 1388
امام راحل ضمن اظهار علاقه به یارانش،در مواقع حساس که انقلاب را در خطر میدید،حتی بر سر دوستان هم تشر میزد!تا به راه اصلی برگردند! رهبر اولین هشدار را در نماز جمعه دادند و در روز مبعث هم هشدار دوم را دادند و فکر می کنم برای اتمام حجت کافیست.
نا شناس 30 تير 1388
یادمان نرود که پیام رهبری در راستای وحدت است و نباید به سمت محکوم کردن بزرگان جامعه باشیم!بی انصافیست که با استناد به رهنمودهای رهبر، جامعه را به سمت تفرقه ای دیگر هدایت کنیم!رهبر با ریزش نیرو مخالف است و بنای ایشان حفظ سرمایه های نظام است،لطفاً نگذارید کسی تفسیر به رای کند!همانطوری که آقای رنجبر هم گفبه،مطمئناً این تندرویها را نمی توان پیروزیهای شیرین محسوب نمود!
نه حذف هاشمی و نه ابطال انتخابات و نه تضعیف احمدی نژاد،هیچکدام به مصلحت نظام و به مفهوم تبعیت از امام و رهبری معظم نیستند!
هوای نفس را بایدکنار گذاشت تا جناحی ندید!بهرامپور از مشهد
فربد 30 تير 1388
آقاي رنجبر بعد از مدتها كه از اغتشاشات اخير مي گذرد مقاله اي خواندم كه اصلا بوي جناح بازي نداشت و بسيار لذت بردم ايكاش همه كسانيكه در بدنه اين نظام مقدس تصميم گير هستند كمي درباره سوالات دلسوزانه شما فكر مي كردند تمام سوالات شما در اين مقاله يعني اينكه راه درستي در مسير انقلاب پيموده نمي شود و بايد بپذيريم كساني كه امروز انگ آمريكايي بودن به انان مي زنيم در خط نظام مقدس هستند اما شايد تفكرات و عقايد ديگري دارند مي توانيم آنها را به رسانه ملي دعوت كنيم و اين سوال را از آنان بكنيم آيا شما به نظام و اصل ولايت فقيه اعتقاد داريد يا خير اگر جوابشان مثبت بود با آغوش باز پذيرايشان باشيم و اگر جواب منفي دادند بدانيم از جنس مردم نيستند اما آيا اين كار را كرديم ؟ آيا اجازه حرف زدن به آنان داديم يا فقط گفتيم شما آمريكايي هستيد .
به نظر شما / هاشمي رفسنجاني / كروبي / خاتمي / رضايي / آيت الله اردبيلي / آيت الله صانعي / پسر شهيد بهشتي / آيت الله استادي / اميني / بسياري از نمايندگان مجلس / ابطحي و خيلي هاي ديگر چون نظر ديگري دارند ضد انقلاب هستند ؟ همين افراد اگر دشمنان كوچكترين تجاوزي به خاك مقدس اين مملكت كنند شديدترين مواضع را بر ضد دشمن خواهند داشت . هنوز هم دير نيست و ميتوان آنها را به گفتمان بيشتر دعوت كرد و شما هم اين بحث خوبي را كه مطرح كرديد ادامه دهيد . ( برادر كوچك شما فربد )
نا شناس 1 مرداد 1388
اوضاع جالبی نیست،هر روز خبر تلخی در راهست!دو طرف انقلاب و نظام را با ادعای دوست داشتنش نشانه رفته اند!یکی بیانیه های تحریک آمیز میدهد و یکی هم افراد بی لیاقت را به پستهای حساس می نشاند و هر دو دم از حقانیت میزنند!
آقای رنجبر !هردو همدیگر را متهم به خروج ازارزشهاوآرمانهای امام میدانند!
براستی آیا میتوان فقط به یک طرف حق داد؟!حق باشماست و باید به هردو کارت زرد نشان داد تا بدانند که هر دو در معرض اخراج از حوزه محبت رهبری و مردم اند و سرنوشت آنانی که از این دو رکن جدا شوند!سقوط است و در تاریخ منفور میشوند!
صدباربدی کردی و دیدی ثمرش را خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردی!
پیشنهاد میکنم که دو طرف بیشتر قرآن بخوانند و به مفاهیم وحدت بخش آن بیشتر عنایت نشان دهند!صادقی از ساری
نا شناس 1 مرداد 1388
چرا به جبهه اصلاح طلبان اینقدر شفاف می پردازن،اما به جریانات تحریک کننده ای مثل دفتر و شاگردان مصبا یزدی مثل روانبخش و ذوالنور و آقا تهرانی و رسایی ودیگران پرداخته نمی شود؟!
اگر تندروی بد است،از هر دو طرف بد است و نباید یک طرف نامشروع و طرف دیگر مقدس محسوب شود!
هر دو از مصالح نظام عبور و خروج کرده اند!صالحیان-بابل
نا شناس 1 مرداد 1388
نظام و انقلاب نباید فرزندان خود را بخورند،این یک قانون غلط است که بعضی ها میخواهند به زور جا بیندازند!نظام ما قدر سرمایه های ارزشمندش را می داند و به این راحتی ها آنها را از دست نمی دهد! رهبری معظم مثل پدر خانواده است و کم فرمانی فرزندان را مهار میکند و بازارگرمی سایر فرزندان را جدی نمی گیرد!چون بخشی از این تندمزاجیها به کم تجربگی آنها مربوط میشود و بخشی دیگر هم مربوط به طمع ورزیها و فزون خواهی ها و سهم طلبی ها است که گمان میکنند،جای آنها را تنگ کرده اند و یا وجودشان مانع مطرح شدن آنها میشود.
نا شناس 1 مرداد 1388
تندروی در سیاست همانند افراطی گری در قدرت،نتیجه ای جز سقوط ندارد!
میانه روی و اعتدال،به دین مبین اسلام نزدیکتر است و چپ و راست شدن در سیاست،نوعی تقلید از فرهنگ غرب است!بهترین راه همان صراط المستقیم است که ار آم میتوان به خط ولایت تعبیر کرد.
قرآن از هشدار"این تذهبون" استفاده میکند تا همه را به راه خدا فراخوانی نماید!باید بدانیم که امروز راه ولایت از خواص هر دو جناح خلوت است و از ادعا تا عمل راه زیادی است که رهروانش اندکند!اکبریان از کلارآباد تنکابن
نا شناس 1 مرداد 1388
هرچه که اززمان میگذرد،برای همه روشن تر میشود که رهبر از هر دو جناح احساس خطر میکند و از نظر رهبری فرقی بین تمرد موسوی در پذیرش انتخابات و نیز تمرد احمدی نژاد در کنار نهادن مشائی از کابینه وجود ندارد!
لیکن زرنگی طرف اصولگرا این بود که خودشان را بیشتر ولایتی معرفی کردند و دیگران را تا مرز ضدولایت فقیه هل دادند!تا جائیکه حالا هم خودشان دروغشان را باور کردند و هم اصلاح طلبان قبح ناسازگاری با فرامین ولی فقیه را در برابر خود ریخته می بینند!
به هر حال شنونده باید عاقل باشد تا دوست خطاکار را دشمن قسم خورده تصور نکند!ای کاش رسانه ملی ما، ملی تر بود!نوراللهی از لنگرود
نا شناس 1 مرداد 1388
شب تاریک وبیم موج وگردابی چنین هایل کجادانندحال ماسبکباران ساحلها!
باید احساس تکلیف کرد و هرکس به اندازه وسع خویش تلاش کند تا این کشتی به گل ننشیند!آقای رنجبر به درستی اشاره کرده که راه لبیک گوئی به ندای رهبری معظم!تبلیغ و توسعه تفرقه نیست،بلکه ترویج وحدت و برادری و دوستی،زیباترین شکل استقبال از فراخوانی رهبری است!
ای کاش همه درک کنند که تفرقه درمان نیست بلکه تیر خلاصی است که به مغز خودمان می زنیم!ناصرزاده از امیرکلای بابل
نا شناس 1 مرداد 1388
اشتباه را انحراف ننامید و آن را غیر قابل گذشت نخوانید و دوست را مانند دشمن نرانید! و از آن طرف هم دشمنان قسم خورده را دوست ندانید!
از گذشته عبرت بگیرید و اینقدر بر بیرون راندن و محاکمه و مجازات آنها تمرکز نکنید!اجسنت استاد،از اینکه به هیچ جناحی باج نمی دهید و فقط به رهبری معظم و مصالح نظام و منافع مردم فکر میکنید!متشکرم!روحی نژاد-آمل
نا شناس 2 مرداد 1388
نمیدانم که منظور از این نافرمانیها چیست؟!نمیدانم که آنها تکلیف را از چه منظری تفسیر میکنند؟!نمیدانم که آنها چه معنایی از ولایت مطلقه فقیه و التزام فکری و عملی به آندر ذهن خود دارند؟!نمیدانم که برداشت آنها از اسلام و انقلاب چیست؟!نمیدانم که قبله آمال آنان کجاست؟!نمیدانم چرا همه مجتهد شده اند و فتوا میدهند؟!نمیدانم که با حرفهایی که قبلاًزده اند چه میکنند و چگونه آن همه ولایتمداری خود را توجیه میکنند؟! واقعاً هر دو طرف مشروط شده اند و باید واحد اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را دوباره پاس کنند!یک طرف در پذیرش رای مردم و طرف دیگر نیز در امانت داری از رای مردم به بیراهه رفته اند!یکی ابطال انتخابات را میخواهد و یکی هم عناصر ناصالح را در بالاترین سمتها میگمارد! واقعاً که شورش را درآوردند! آقای رنجبر از شفاف سازی و کوتاه نیامدن شما که نیروهای اصیل انقلاب و ولایتید،صمیمانه سپاسگذارم. درود بر خمینی-سلام بر خامنه ای خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است خواهش میکنم که از خط اصیل ولایت تا پایان حمایت کنید.ابراهیم زاده از رشت
نا شناس 2 مرداد 1388
البته این میانه روی آقای رنجبر خیلی خوب است،اما واقعیات دیگری هم وجود دارند که نباید از آنان اغماض کنیم!اول اینکه امام راحل به هنگام وفات دست رهبری معظم وآیت الله هاشمی رفسنجانی را در دست هم گذاشته و تاکید کرد که اگر شما با هم باشید،به این انقلاب آسیبی نمی رسد!دوم اینکه رهبری معظم د سال 76 فرموده بودن که هیچکس برای من هاشمی رفسنجانی نمی شود!سوم اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در اواخر سال گذشته رابطه خود با رهبر را عاشقانه توصیف کرده بود!چهارم اینکه در نماز جمعه 29تیرماه رهبری معظم دیدگتههای دکتر احمدی نژاد را به خود نزدیکتر دانستند!و اختلاف نظر خود با هاشمی رفسنجانی را عادی دانستند!
من برداشتم این است که هشدار رهبری مربوط به این دو نفر نیست و به کسانی مربوط میشود که قانون را فصل الخطاب نمی دانند و بر نهادهای دیگر تاکید دارند!صفرعلی زاده از نوشهر
نا شناس 2 مرداد 1388
نمیدانم های آقای ابراهیم زاده از هزار میدانم هم هشدارآمیزترند!
نکات خیلی مهمی را در این نمیدانم ها نشانه رفته اند که هرکدام را میتوان موضو تحقیق مستقلی قرار داد!
اگر هم مشکلات امروز ما تمام و حل شوند!یعنی هم موسوی و کروبی و معترضین نتیجه انتخابات را مطابق میل نظام بپذیرند و هم احمدی نژاد مشائی را کنار بگذارد،چیزی از اصل خطر نمی کاهد!مهم شکافی است که ایجاد شده است!باید مشخص شود که اولاًچرا شکاف ایجاد شده است و ثانیاً چگونه ترمیم خواهد شد و ثالثاً چه باید کرد تا دوباره ایجاد نشود؟!
جامعه شناسان و تاریخ پردازان باید به میدان بیایند و نگذارند که تندروهای ساده اندیش همه چیز را ماستمالی کنند!عبدالله نژاد از فریدونکنار
نا شناس 2 مرداد 1388
اگر میخواهیم انقلاب و نظام بمانند،فقط باید گوش به فرمان رهبر باشیم ودنباله رو تفرقه افکنی هر دو طرف دعوا نباشیم!شمسایی از تهران
نا شناس 3 مرداد 1388
مشائیهم رفت!اما چه کسی در راهست؟!متاسفانه در تیم رئیس جمهور از این مهره ها کم نیستند!باید مراقبت کرد که اولاً مشائی در پست حساس دیگری کذاشته نشود و ثانیاً فردی مثل مشایی یا بدتر از او به جای او ننشیند! این روزها باید مراقب این آسیب بود!محمودی از شهر ری
نا شناس 3 مرداد 1388
عجب حکایتی شد؟میخواستند آقای هاشمی را هوا کنند که خدا مکرشان را به خودشان برگرداند!حالا باید بنشینند و ماهها جواب دهند!دیگه این دکان مشتری ندارد!اگرچه کاسبی خوبی کردند و موقتاً به خواسته های خود رسیدند،آفرین به کیهان و الف و مطهری و ابوترابی و دیگران که ولایتمداری خود را حفظ کردند.حبیب نژاد از بندپی بابل

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.402 seconds.